Rejestracja - dostępne formy rejestracji

 Dostęne formy rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie

1. Pełna rejestracja elektroniczna

Pełna rejestracja elektroniczna - złożenie wniosku o rejestrację podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym poprzez stronę www.praca.gov.pl.

  • Rejestracja nie wymaga wizyty w urzędzie - dniem rejestracji jest data zarejestrowania i wysłania wniosku poprzez stronę www.praca.gov.pl.
  • Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  • Do wniosku o rejestrację konieczne jest dołączenie czytelnych skanów lub zdjęć wszystkich stron dokumentów wymaganych do rejestracji (np. świadectw pracy).
  • Decyzja dot. ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa do zasiłku oraz Wezwanie na wyznaczony termin do doradcy klienta jest wysyłana za pośrednictwem systemu praca.gov.pl lub listownie, zgodnie z formą kontaktu wskazaną we wniosku o rejestrację.
     
WAŻNE
Wniosek o założenie profilu zaufanego można złożyć poprzez stronę: https://pz.gov.pl

Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości
i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.

 

UWAGA!
Na podstawie odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w ANKIECIE system zaklasyfikuje Państwa do zarejestrowania jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.

Status osoby bezrobotnej uprawnia m.in. ubezpieczenia zdrowotnego, możliwości  ustalenia prawa do prawa do zasiłku dla bezrobotnych, korzystania z form aktywizacji oferowanych przez urząd (np. staż) oraz do ubezpieczenia zdrowotnego.

Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy nie mają prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasiłku.
 
 

WAŻNE - podaj numer telefonu do kontaktu!
  • We wniosku o REJESTRACJĘ konieczne jest podanie aktualnego - prawidłowego numeru telefonu.
  • Podanie numeru telefonu umożliwi kontakt pracownika urzędu z osobą składającą wniosek, w przypadku konieczności wyjaśnienia sytuacji związanej z rejestracją. 

 

2. Zgłoszenie do rejestracji 

Zgłoszenie do rejestracji przez stronę www.praca.gov.pl z obowiązkiem zgłoszenia się na wizytę rejestracyjną w urzędzie.
 

  • W celu Zgłoszenia do rejestracji należy wypełnić dostępny w systemie formularz, a system wyznaczy termin zgłoszenia do rejestracji w urzędzie.
  • Ten tryb rejestracji nie wymaga podpisania wniosku o dokonanie rejestracji podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  • W celu dokonania zgłoszenia do rejestracji internetowej nie jest wymagane wcześniejsze założenie konta na portalu www.praca.gov.pl.
  • Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest pełną rejestracją -  dniem rejestracji jest wyznaczona data wizyty w urzędzie.
  • Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia się w wyznaczonym przez system terminie (dzień-godzina), w celu potwierdzenia wprowadzonych danych, dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów oraz złożenia oświadczeń. W przypadku niezgłoszenia się w wyznaczonym terminie osoba nie zostaje zarejestrowana.
  • Dokumenty (oryginały i kserokopie) wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy. 

 

WAŻNE!
W przypadku zgłoszenia do rejestracji umówionego poprzez system praca.gov.pl należy zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę w zarezerwowanym terminie.

 

3. Wizyta osobista

Wizyta osobista - obsługa odbywa się na podstawie numerków pobieranych z automatu biletowego znajdującego się na parterze budynku.
 
Zgłaszające się do rejestracji osoby muszą posiadać ważny dowód osobisty, komplet dokumentów (oryginały i kserokopie).


Informacje o publikacji dokumentu