Nabór wniosków o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych związanych z usuwaniem skutków powodzi i przywracania infrastruktury przeciwpowodziowej - FP

W związku z powodzią, która miała miejsce na południu Polski, oznaczającą bardzo trudną sytuację mieszkańców (osób bezrobotnych, przedsiębiorców), Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie oraz Gminne Centrum Pracy w Koniecpolu informuje, iż od dnia 20.09.2024r. do wyczerpania środków finansowych otwiera nabór wniosków o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie finansowanych ze środków Funduszu Pracy.

Okres trwania robót publicznych wynosi do 3 miesięcy, z miesięczną kwotą refundacji 3 300 zł oraz składką na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty, za skierowaną przez Urząd osobę bezrobotną.
 

Osoby których dotyczy nabór:

Nabór wniosków o zorganizowanie robót publicznych dotyczy wyłącznie osób bezrobotnych zarejestrowanych w tutejszym Urzędzie na utworzenie stanowisk pracy związanych z usuwaniem skutków powodzi / przywracania infrastruktury przeciwpowodziowej.

Wniosek podlega ocenie i rozpatrzeniu zgodnie z określonymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie procedurami.
Wniosek powinien zawierać informacje o stanowisku związanym z usuwaniem skutków powodzi / przywracania infrastruktury przeciwpowodziowej.
 

Sposób składania wniosków:

Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:
  • w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie ul. Szymanowskiego 15, pok. 9  w godz. 7.30–14.00, po uprzednim pobraniu numerka z automatu biletowego znajdującego się na parterze Urzędu (przycisk Pracodawcy, a następnie Roboty publiczne),
  • przesyłając pocztą tradycyjną,
  • za pomocą skrytki e PUAP pod adresem: /pupczestochowa/SkrytkaESP opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym (jako adresata należy wpisać pupczestochowa). 

Dodatkowe informacje:

Z uwagi na racjonalność wydatkowania środków przeznaczonych na aktywizację osób bezrobotnych preferowani będą Organizatorzy, którzy po zakończeniu robót publicznych deklarują dalsze zatrudnienie osób bezrobotnych przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Organizatorem robót publicznych mogą być powiaty, gminy lub organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, sportu i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
 

Wymagane dokumenty:

Procedury, kryteria oraz druk wniosku o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych dostępne są w zakładce: Dokumenty do pobrania / Pracodawcy i przedsiębiorcy / Roboty publiczne (FP)

Informacje o publikacji dokumentu