Okres trwania robót publicznych wynosi do 3 miesięcy, z miesięczną kwotą refundacji 3 300 zł oraz składką na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty, za skierowaną przez Urząd osobę bezrobotną.
Osoby których dotyczy nabór:
Nabór wniosków o zorganizowanie robót publicznych dotyczy wyłącznie osób bezrobotnych zarejestrowanych w tutejszym Urzędzie na utworzenie stanowisk pracy związanych z usuwaniem skutków powodzi / przywracania infrastruktury przeciwpowodziowej.Wniosek podlega ocenie i rozpatrzeniu zgodnie z określonymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie procedurami.
Wniosek powinien zawierać informacje o stanowisku związanym z usuwaniem skutków powodzi / przywracania infrastruktury przeciwpowodziowej.
Sposób składania wniosków:
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie ul. Szymanowskiego 15, pok. 9 w godz. 7.30–14.00, po uprzednim pobraniu numerka z automatu biletowego znajdującego się na parterze Urzędu (przycisk Pracodawcy, a następnie Roboty publiczne),
- przesyłając pocztą tradycyjną,
- za pomocą skrytki e PUAP pod adresem: /pupczestochowa/SkrytkaESP opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym (jako adresata należy wpisać pupczestochowa).
Dodatkowe informacje:
Z uwagi na racjonalność wydatkowania środków przeznaczonych na aktywizację osób bezrobotnych preferowani będą Organizatorzy, którzy po zakończeniu robót publicznych deklarują dalsze zatrudnienie osób bezrobotnych przez okres co najmniej 3 miesięcy.Organizatorem robót publicznych mogą być powiaty, gminy lub organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, sportu i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.