Proponowany okres trwania robót publicznych wynosi do 4 miesięcy (nie dłużej jednak niż do dnia 30.11.2019 r.), z miesięczną kwotą refundacji 1 400,00 zł oraz składką na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty, za skierowaną przez Urząd osobę bezrobotną.
Na refundowane stanowisko pracy w ramach robót publicznych powinny być kierowane osoby bezrobotne, ze szczególnym uwzględnieniem osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy (art. 49 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy), w tym w szczególności osoby do 30 roku życia, powyżej 50 roku życia oraz długotrwale bezrobotne.
Wnioski o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych podlegają rozpatrzeniu zgodnie z określonymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie procedurami.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych wraz z załącznikami można składać od dnia 05.07.2019 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie,ul. Szymanowskiego 15, pok. 9 - w godzinach 7:30-14:00, po uprzednim pobraniu numerka z automatu biletowego znajdującego się na parterze Urzędu (przycisk Pracodawcy, a następnie Roboty publiczne). Dokumenty można przesłać pocztą - liczy się data nadania przesyłki w placówce pocztowej.
Dodatkowe informacje:
"Wnioski…" powinny zawierać informację o stanowisku utworzonym w ramach "zielonych miejsc pracy" oraz z uwagi na racjonalność wydatkowania środków przeznaczonych na aktywizację - deklarację zatrudnienia osób bezrobotnych po zakończeniu robót publicznych na okres co najmniej 1 miesiąca.Termin składania "Wniosków…" zgodnie z ogłoszonym naborem wynosi, nie wcześniej niż 30 dni przed datą planowanego zatrudnienia.