Опубліковувач

Informacja dotycząca konieczności uzupełnienia wniosków w zakresie wsparcia z art. 15 zzb, 15 zzc oraz 15 zzd, jak również z art.15 zzda, 15 zze i 15 zze2 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie wraz z Gminnym Centrum Pracy w Koniecpolu informuje, iż w związku z wejściem w życie art. 23 ustawy z dnia 28 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym związanym z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 2112), którego ust.1 i ust. 3 stanowią, że:
  • Naruszenie przez przedsiębiorcę ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845 i 2112), stanowi podstawę odmowy udzielenia pomocy publicznej, w szczególności wsparcia finansowego udzielanego na podstawie art. 2a ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842 i 2112).
     
  • Przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie pomocy publicznej w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na obszarze, na którym ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii, obowiązany jest złożyć oświadczenie, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów, o których mowa w ust.1. Oświadczenie jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
W związku z powyższym Przedsiębiorcy, którzy złożyli wnioski w okresie od 29.11.2020r. (czyli od dnia wejścia przedmiotowego przepisu) do czasu wprowadzenia zmian w systemie,  zostaną wezwani przez Urząd do złożenia stosownego oświadczenia.

Złożenie oświadczenia jest obowiązkowe, a podstawą wypłaty świadczenia jest przestrzeganie nakazów, zakazów i ograniczeń. W przypadku złożenia fałszywego oświadczenia będzie miał zastosowanie ust. 5art. 23 ww. ustawy, dotyczący obowiązku zwrotu pomocy.

W przypadku odmowy złożenia oświadczenia Przedsiębiorca powinien być zobowiązany do zwrotu pomocy - z ust. 3 art. 23 przywołanej na wstępie ustawy wynika obowiązek złożenia oświadczenia. Tak więc jeśli przedsiębiorca nie złoży oświadczenia, nie dopełni tym samym warunku otrzymania dofinansowania. Zatem w przypadku, gdy już uzyskał świadczenie, będzie obowiązany do jego zwrotu jako nienależnie pobranego.
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U poz. 1845 z późń.zm.).
  2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292).
  3. Przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz.   1145, z późń. zm.).

Załączniki

Oświadczenie COVID
Oświadczenie COVID.pdf 439 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display