Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony czestochowa.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Mapy, opublikowane na stronie https://czestochowa.praca.gov.pl/urzad/dane-kontaktowe, są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB). Wyniki przedstawia "Raport z badania dostępności strony internetowej - 26 marca 2025 roku" załączony poniżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Iwony Skorek - mejlowo iwona.skorek@czestochowa.praca.gov.pl lub telefonicznie 34 370 61 04.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Piotr Urbaniak - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie,
  • Adres: ul. Szymanowskiego 15, 42-217 Częstochowa,
  • mejl: kacz@praca.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie - ul. Szymanowskiego 15, 42-217 Częstochowa

Wejście do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie dla osób niepełnosprawnych znajduje się od ulicy Szymanowskiego.

Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona kostką brukową.

Przed wejściem do budynku zostały wydzielona dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio z wyznaczonych miejsc parkingowych, do budynku prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich o lekkim nachyleniu. Rampa po obu stronach uzbrojona jest w barierki zabezpieczające, które pełną funkcję poręczy.

Automatycznie otwierane drzwi prowadzą bezpośrednio do wnętrza budynku.

Punkt Obsługi osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

Odpowiedniej szerokości korytarze oraz drzwi do pomieszczeń biurowych pozwalają na swobodne poruszanie się osób z niepełnosprawnościami.

Klatki schodowe oraz schody szerokie, wyposażone w masywne poręcze. Ruch prawo i lewo stronny.

Trzypiętrowy budynek urzędu nie posiada windy.

Toaleta dostępna na parterze budynku, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, wyposażona w poręcze i alarm.

Audiowizualny i głosowy system zarządzania kolejką zapewnia optymalną obsługę osób niepełnosprawnych.

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu zgodnie z Ustawą z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 573 z późn. zm.).

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Urząd na miejscu zapewnia dostępność tłumacza migowego.

Załączniki

Raport z badania dostępności strony internetowej - 26 marca 2025 roku
Raport z samooceny dostępności strony internetowej - 26 marca 2025 roku.pdf 132 KB
Informacje o publikacji dokumentu