Dostęne formy rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie
1. Pełna rejestracja elektroniczna
Pełna rejestracja elektroniczna - złożenie wniosku o rejestrację podpisanego podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym poprzez stronę www.praca.gov.pl.- Rejestracja nie wymaga wizyty w urzędzie - dniem rejestracji jest data zarejestrowania i wysłania wniosku poprzez stronę www.praca.gov.pl.
- Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Do wniosku o rejestrację konieczne jest dołączenie czytelnych skanów lub zdjęć wszystkich stron dokumentów wymaganych do rejestracji (np. świadectw pracy).
- Decyzja dot. ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa do zasiłku oraz Wezwanie na wyznaczony termin do doradcy klienta jest wysyłana za pośrednictwem systemu praca.gov.pl lub listownie, zgodnie z formą kontaktu wskazaną we wniosku o rejestrację.
WAŻNE
Wniosek o założenie profilu zaufanego można złożyć poprzez stronę: https://pz.gov.pl
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości
i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
Wniosek o założenie profilu zaufanego można złożyć poprzez stronę: https://pz.gov.pl
Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości
i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
UWAGA!
Na podstawie odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w ANKIECIE system zaklasyfikuje Państwa do zarejestrowania jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.
Status osoby bezrobotnej uprawnia m.in. ubezpieczenia zdrowotnego, możliwości ustalenia prawa do prawa do zasiłku dla bezrobotnych, korzystania z form aktywizacji oferowanych przez urząd (np. staż) oraz do ubezpieczenia zdrowotnego.Na podstawie odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w ANKIECIE system zaklasyfikuje Państwa do zarejestrowania jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.
Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy nie mają prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasiłku.
WAŻNE - podaj numer telefonu do kontaktu!
- We wniosku o REJESTRACJĘ konieczne jest podanie aktualnego - prawidłowego numeru telefonu.
- Podanie numeru telefonu umożliwi kontakt pracownika urzędu z osobą składającą wniosek, w przypadku konieczności wyjaśnienia sytuacji związanej z rejestracją.
2. Zgłoszenie do rejestracji
Zgłoszenie do rejestracji przez stronę www.praca.gov.pl z obowiązkiem zgłoszenia się na wizytę rejestracyjną w urzędzie.- W celu Zgłoszenia do rejestracji należy wypełnić dostępny w systemie formularz, a system wyznaczy termin zgłoszenia do rejestracji w urzędzie.
- Ten tryb rejestracji nie wymaga podpisania wniosku o dokonanie rejestracji podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- W celu dokonania zgłoszenia do rejestracji internetowej nie jest wymagane wcześniejsze założenie konta na portalu www.praca.gov.pl.
- Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest pełną rejestracją - dniem rejestracji jest wyznaczona data wizyty w urzędzie.
- Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia się w wyznaczonym przez system terminie (dzień-godzina), w celu potwierdzenia wprowadzonych danych, dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów oraz złożenia oświadczeń. W przypadku niezgłoszenia się w wyznaczonym terminie osoba nie zostaje zarejestrowana.
- Dokumenty (oryginały i kserokopie) wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
WAŻNE!
W przypadku zgłoszenia do rejestracji umówionego poprzez system praca.gov.pl należy zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę w zarezerwowanym terminie.
W przypadku zgłoszenia do rejestracji umówionego poprzez system praca.gov.pl należy zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę w zarezerwowanym terminie.
3. Wizyta osobista
Wizyta osobista - obsługa odbywa się na podstawie numerków pobieranych z automatu biletowego znajdującego się na parterze budynku.Zgłaszające się do rejestracji osoby muszą posiadać ważny dowód osobisty, komplet dokumentów (oryginały i kserokopie) oraz maseczkę ochronną i własny długopis.