Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Projektant aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych |
---|---|
Kod: | 251302 |
Synteza: |
Projektant aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych tworzy scenariusz aplikacji lub gry oraz dokumentację projektową dla zespołu realizatorów.
Projektant aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych jest zawodem obejmującym zadania związane z tworzeniem koncepcji i dokumentacji projektowej oraz konsultacje merytoryczne w fazie realizacji projektu. Praca projektanta obejmuje wszystkie etapy tworzenia aplikacji i gier komputerowych, którą rozpoczyna się od analizy wymagań stawianych przed projektem. Następnie wymyśla się podstawowe założenia projektu i ustala kwestie związane z działaniem gotowego produktu, jego estetyką, modelem formalnym oraz funkcjonalnością z perspektywy użytkownika. Kolejnymi etapami tworzenia aplikacji i gier komputerowych są: faza prototypowania oraz etap podziału zadań między członków zespołu projektowego (grafików, animatorów, copywriterów, informatyków) i nadzór merytoryczny nad realizacją projektu oraz testami.
|
Zadania zawodowe: |
Osoba wykonująca zawód projektanta aplikacji powinna mieć ukończone studia wyższe pierwszego stopnia na kierunkach technicznych (informatyka lub pokrewne), humanistycznych, społecznych lub artystycznych, uzupełnione specjalistycznymi szkoleniami z zakresu programowania i zarządzania projektami informatycznymi. Z racji niskiego poziomu sformalizowania tego zawodu w Polsce pracodawcy zatrudniają na stanowisku projektanta osoby z różnym wykształceniem, a głównym kryterium rekrutacji są umiejętności praktyczne, związane z procesem projektowania i realizacji aplikacji i gier. Projektant powinien mieć dobrą znajomością języka angielskiego (najlepiej potwierdzoną odpowiednim certyfikatem), gdyż zarówno część projektów, jak i większość literatury fachowej tworzone są w tym języku. Zawód projektanta aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych wymaga umiejętności tworzenia modeli projektowanych systemów (algorytmów, schematów) oraz wiedzy psychologicznej i socjologicznej z zakresu tworzenia interakcji produktu z jego końcowym użytkownikiem. Przydatne są również umiejętności zarządzania zespołem oraz szacowania ryzyka.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |