Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie informuje, iż od dnia 21.07.2025 r. do wyczerpania środków finansowych otwiera nabór wniosków o zorganizowanie robót publicznych dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Częstochowie, finansowanych ze środków Funduszu Pracy.
Okres trwania robót publicznych nie może przekroczyć 30.11.2025 r. Miesięczna kwota refundacji wynosi 3 500 zł plus składka na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty, za skierowaną przez Urząd osobę bezrobotną.
Osoby których dotyczy nabór:
Nabór wniosków o zorganizowanie robót publicznych dotyczy wyłącznie osób bezrobotnych zarejestrowanych w tutejszym Urzędzie.
Wniosek podlega ocenie i rozpatrzeniu zgodnie z określonymi przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie procedurami.
Sposób składania wniosków:
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty należy składać poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Częstochowie ul. Szymanowskiego 15, pok. 9 w godz. 7.30–14.00, po uprzednim pobraniu numerka z automatu biletowego znajdującego się na parterze Urzędu (przycisk Pracodawcy, a następnie Roboty publiczne),
- przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie, ul. Szymanowskiego 15, 42-217 Częstochowa,
- za pomocą usługi e-Doręczenia wpisując adres w formacie: AE:PL-53791-29988-FDVHH-17, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym,
- za pomocą skrytki ePUAP pod adresem: /pupczestochowa/SkrytkaESP, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym (jako adresata należy wpisać pupczestochowa).
Dodatkowe informacje:
Z uwagi na racjonalność wydatkowania środków przeznaczonych na aktywizację osób bezrobotnych preferowani będą Organizatorzy, którzy po zakończeniu robót publicznych deklarują dalsze zatrudnienie osób bezrobotnych przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Organizatorem robót publicznych mogą być: powiaty, gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, przedsiębiorstwa społeczne, spółdzielnie socjalne, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw społecznych, spółdzielni socjalnych, spółek wodnych i ich związków.
Wymagane dokumenty:
Procedury, kryteria oraz druk wniosku o zorganizowanie stanowisk pracy w ramach robót publicznych dostępne są w zakładce: Dokumenty do pobrania / Pracodawcy i przedsiębiorcy / Roboty publiczne (FP)